Dokumenty do sprzedaży domu
Zapoznaj się jakie dokumenty do sprzedaży domu są niezbędne!
Sprzedaż nieruchomości może stanowić nie lada wyzwanie, a dopełnienie wszystkich formalności niekiedy bywa przytłaczające. To właśnie dlatego, Nasi Klienci powierzają nam ten proces, nie martwiąc się przy tym o dokumenty.
Sprawdź sam, ile tego jest…
Sprawdź sam, ile tego jest…
Akt notarialny
Dokument potwierdzający nabycie nieruchomości. Może stanowić umowę sprzedaży, ale również umowę darowizny. [Jeśli mamy do czynienia ze spadkiem należy przygotować poświadczenie dziedziczenia lub prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku.]
Zaświadczenie z urzędu skarbowego
W przypadku nabycia nieruchomości w drodze spadku bądź darowizny potrzebny jest również dokument, że podatek od spadków i darowizn (od 2007 roku) został uregulowany lub nie był należny.
Świadectwo charakterystyki energetycznej
Określa wielkość zapotrzebowania na energię niezbędną do zaspokojenia potrzeb energetycznych związanych z użytkowaniem budynku. Wydawany jest przez osoby, posiadające odpowiednie uprawnienia na zlecenie właściciela domu.
Dokumenty do sprzedaży domu wydawane przez starostwo powiatowe lub urząd miasta:
– Wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej w przypadku, gdy działka ma zostać odłączona do nowej księgi wieczystej;
– Zaświadczenie o braku zaległości w opłaceniu podatku od nieruchomości bądź opłaty należnej z tytułu użytkowania wieczystego;
– Zaświadczenie dotyczące objęcia nieruchomości uproszczonym planem urządzenia lasu;
– Zaświadczenie o przeznaczeniu nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego bądź braku MPZP;
– Zaświadczenie potwierdzające, że działka nie znajduje się na terenie rewitalizacyjnym;
– Zaświadczenie potwierdzające brak osób zameldowanych pod adresem.
W przypadku domu obciążonego kredytem hipotecznym, niezbędne będą również:
– Zaświadczenie o saldzie kredytu wraz z informacją o obowiązujących opłatach za wcześniejszą spłatę;
– Zaświadczenie z numerem rachunku technicznego przeznaczonego do spłaty kredytu;
– Zgoda na zwolnienie zabezpieczeń przez bank, po całkowitej spłacie kredytu.
Oprócz umów przedwstępnych, umów sprzedaży bądź innych ważny jest również protokół zdawczo-odbiorczy, zawierający przede wszystkim aktualny stan liczników niezbędny do rozliczenia stron u dostawców mediów.
Wymagane dokumenty do sprzedaży domu mogą się nieco różnić, dlatego warto uzyskać wsparcie profesjonalnego agenta i nie martwić się o formalności.
Sprzedajesz / wynajmujesz nieruchomość w Trójmieście?
Sprawdź naszą skuteczność!
Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami już dziś i umów się na bezpłatną konsultację!
- Dowiedz się więcej o 5 błędach przy sprzedaży domu i mieszkania.
- Przeczytaj jak bezpiecznie wynająć mieszkanie.
- Sprawdź nasze opinie w google.